Ga naar de hoofdinhoud

Parkeerplaatsen en verkeersremmers t.h.v. 35-53.

Van "Totaalrenovatie Everslaarstraat, Spoele, Bokslaarstraat"

Ga naar het project

Ik woon nu ruim 7 jaar op nummer 45. Het stuk waar de baan smaller is en er op de baan dient geparkeerd te worden wegens geen ruimte voor de woning. Beide kanten zijn ook door een blinde bocht omsloten wat er toe leidt dat veel wagens bruusk afremmen omdat ze niet met beide kunnen passeren. Daarbij rijden ze ook met een te hoge snelheid. Ik parkeer mijn wagen altijd half op het voetpad, wat ook zo met de wijkagent overeen gekomen is, dit om meer plaats op de baan te creëeren. Ondanks dat heb ik reeds 3x schade gehad met vluchtmisdrijf. De laatste keer nog begin april. Het zou dus beter zijn om op dit stuk baan een duidelijke parkeer strook te maken met daarnaast een rijbaan waar 1 voertuig tegelijk kan passeren. Dit kan bereikt worden met aan beide zijden een versmalling te voorzien of een verkeersremmer. Mijn wagen minimaal 100 meter verder parkeren voor de deur van andere woningen is echt geen optie. Daar zijn trouwens in het huidige plan ook veel te weinig parkeer plaatsen voorzien.

Reacties(2)

Reageren is niet mogelijk omdat dit project momenteel niet actief is.
Meest recente reacties zijn geladen.
Profiel van Cindy Fiers
Geplaatst door:Cindy Fiers
5 jaar geleden
Er zijn geen parkeerplaatsen voorzien bij de heraanleg van de Everslaarstraat voor de bewoners van de nrs 35-53. Ik ben eigenaar van de woning op nr 45 en verhuur de woning. Mijn huurder en de andere bewoners zouden hun wagen (in de toekomst) moeten parkeren voor andere mensen hun woning en dat op minstens 100 meter verder. Sprekende als eigenaar en tevens voor mijn huurder vind ik dit totaal geen optie. Bewoners kunnen niet voor hun deur parkeren, moeten dan voor andere mensen hun deur parkeren en bovendien zijn daar dan ook te weinig plaatsen voorzien, kortom geen prettige situatie voor alle bewoners daar, want die kunnen dan ook weer niet voor hun deur parkeren als de bewoners van andere woningen daar zouden parkeren. Mensen zouden toch min of meer moeten kunnen parkeren voor hun deur en niet op een andere plaats waar dan evengoed te weinig parkeerplaatsen zijn. Bovendien spreken we van een waardevermindering van de woning indien er te weinig parkeerplaatsen zijn voor alle bewoners. Daarenboven is de straat daar zo smal dat het beter zou zijn om daar duidelijk afgebakende parkeerplaatsen te voorzien voor de bewoners met verkeersremmers het doorgaand verkeer moet afremmen wat een veel veiligere situatie zou zijn voor alle bewoners. De auto’s rijden er al te snel en ik weet van mijn huurder dat er al 3 maal een incident geweest is met vluchtmisdrijf waar mijn huurder zijn wagen beschadigd geraakt is. Net daarom zou het veel beter zijn om duidelijk afgebakende parkeerstroken te voorzien voor de bewoners hun eigen woning zodat het verkeer automatisch afgeremd wordt en er een veilige omgeving voor iedereen bestaat.
    Profiel van Cindy Gansbeke
    Geplaatst door:Cindy Gansbeke
    5 jaar geleden
    Ook op Spoele zijn de parkeerplaatsen raar gelegen. De parkeerplaatsen starten ter hoogte van de huizen met een oprit (dus waar men geen parkeerplaats nodig heeft) en niet bij de huizen die geen garage/oprit hebben. Die strook groen voor de huizen is mooi maar daar zou toch om en om een parkeerplaats tussen kunnen? Hoe dichter bij school parkeerplaatsen hoe gevaarlijker lijkt mij? Aangezien Spoele een fietsstraat wordt, lijkt het logischer de parkeerplaatsen in het begin van de straat te leggen i.p.v. verderop in de straat. De bewoners van het begin van de straat moeten zo minder ver in de fietsstraat rijden.

      Delen

      Geplaatst door

      Huidige status

      voorgesteld