Parkeerplaatsen begin Everslaarstraat
Van "Totaalrenovatie Everslaarstraat, Spoele, Bokslaarstraat"
Ga naar het project

Op de plannen bemerken we nieuwe parkeerplaatsen vanaf de nrs. 3 t/m 13. Mag ik opmerken dat er hier helemaal geen behoefte is en vraag naar bijkomende plaatsen! Iedereen in de onmiddellijke omgeving en dat zonder uitzondering heeft een eigen garage én oprit voor meerdere auto's en zelfs voor die van bezoekers.
Veronderstellend dat er in de toekomst toch zou gebruik gemaakt worden van die P-plaatsen dan wil ik beklemtonen dat het heel gevaarlijke situaties schept!! Achteruitrijdend van de oprit zijn we verplicht om in die situatie een eind de baan op te rijden om het aankomend verkeer te zien. En de eerste twee plaatsen liggen dan nog aan het einde van een bocht (!) waardoor het zicht minimaal is. Ik mag er niet aan denken dat er ooit een bestelwagen parkeert want dan zien we totaal niets meer. Dat kan toch niet de bedoeling zijn!?!
Samengevat: hier is helemaal geen nood aan bijkomende P-plaatsen en het dient de verkeersveiligheid niet. Integendeel!
In bijlage een foto waarbij we een kennis met bestelwagen lieten parkeren als test op de eerste P-plaats. De tweede plaats is dan nog gevaarlijker!
