Ga naar de hoofdinhoud

Parkeerplaatsen begin Everslaarstraat

Van "Totaalrenovatie Everslaarstraat, Spoele, Bokslaarstraat"

Ga naar het project

Op de plannen bemerken we nieuwe parkeerplaatsen vanaf de nrs. 3 t/m 13. Mag ik opmerken dat er hier helemaal geen behoefte is en vraag naar bijkomende plaatsen! Iedereen in de onmiddellijke omgeving en dat zonder uitzondering heeft een eigen garage én oprit voor meerdere auto's en zelfs voor die van bezoekers.

Veronderstellend dat er in de toekomst toch zou gebruik gemaakt worden van die P-plaatsen dan wil ik beklemtonen dat het heel gevaarlijke situaties schept!! Achteruitrijdend van de oprit zijn we verplicht om in die situatie een eind de baan op te rijden om het aankomend verkeer te zien. En de eerste twee plaatsen liggen dan nog aan het einde van een bocht (!) waardoor het zicht minimaal is. Ik mag er niet aan denken dat er ooit een bestelwagen parkeert want dan zien we totaal niets meer. Dat kan toch niet de bedoeling zijn!?!

Samengevat: hier is helemaal geen nood aan bijkomende P-plaatsen en het dient de verkeersveiligheid niet. Integendeel!

In bijlage een foto waarbij we een kennis met bestelwagen lieten parkeren als test op de eerste P-plaats. De tweede plaats is dan nog gevaarlijker!

Reacties(1)

Reageren is niet mogelijk omdat dit project momenteel niet actief is.
Meest recente reacties zijn geladen.
Profiel van Tom Paridaens
Geplaatst door:Tom Paridaens
5 jaar geleden
Ik zou hier graag willen bij opmerken dat er wel degelijk nood is aan extra parkeerplaatsen. Er staan regelmatig auto's op het voetpad waardoor voetgangers op de baan moeten. Maar de locatie is inderdaad nogal ongelukkig. Het lijkt beter op de parkeerplaatsen effectief als verkeersremmer te plaatsen, zoals vooraan in Spoele gepland is en zoals het nu reeds is verder in de Everslaarstraat. Want er is echt iets remmend nodig. Wanneer ik nu zie hoe mensen de bocht Spoele-Everslaarstraat doorracen...

    Delen

    Huidige status

    voorgesteld